BMW i4 anmeldelse

0
659

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Sofistikeret, velbygget og typisk fantastisk at køre – den helt elektriske BMW i4 er en bil, der er nem at anbefale.

BMW har gjort et godt stykke arbejde med sin fuldt elektriske i4 Gran Coupe. Overgangen til batteridrift har simpelthen fremhævet den tyske producents berømte tekniske dygtighed, og køberne kan være sikre på, at intet af virksomhedens førerfokuserede DNA er gået tabt i oversættelsen.

Men det er ikke kun de passionerede bilister, der vil blive imponeret over i4’eren, da Gran Coupe oser af kvalitet og er fyldt med den nyeste teknologi om bord, mens en fornuftig rækkevidde og en nyttig mulighed for hurtig opladning blot bidrager til dens tiltrækningskraft som en fremragende allroundbil. Ja, i4’eren koster en smule mere end sine nære rivaler, men vi synes, at den er hver en øre værd. Køb oveni en væglader til din elbil og lad din bil hjemmefra. Du kan spare mange penge og tid på at lade din elbil hjemme fra, da priser på el, typisk falder om natten, da der ikke er så stort behov, som om dagen. Du kan finde det bedste udvalg af ladestationer på billigeladestaioner.dk til de laveste priser.

Om BMW i4

BMW har en rig tradition for at producere biler, der er fantastiske at køre. Uanset om det er en executive sedan eller en finurlig supermini, en stor SUV eller en to-sædet roadster, så leverer bilproducenten ofte en bil, der bare giver dig lyst til at sætte dig bag rattet og køre af sted.

Tempoet i forandringen mod en helt elektrisk fremtid er ved at tage fart, men den bayerske bilproducent har allerede vist sin evne til at levere en ønskværdig elektrisk bil. Den batteridrevne iX3 er baseret på sin X3-søskende med forbrændingsmotor, men bytter den ofte meningsløse 4×4-kapacitet i by-SUV’er ud med et mere adræt baghjulstræk, mens den større iX SUV er bygget på en skræddersyet EV-platform og sætter en utrolig høj standard for komfort, raffinement og teknologi om bord.

Mens SUV’er, crossover-modeller og mindre supermini-modeller i øjeblikket dominerer det elektriske marked, har BMW med sin i4 Gran Coupé vendt tendensen en smule opad med sin i4 Gran Coupe. Den femdørs model går direkte op imod Tesla Model 3 og Polestar 2, mens i4’erens øjeblikkelige fortrolighed for alle, der har kørt en nuværende 3-serie sedan eller 4-serie coupé, kan være nok til at hjælpe nogle til at skifte til helt elektrisk energi. Spørgsmålet om rækkeviddeangst bør bestemt ikke vise sig at være et problem, da alle i4-modeller kan levere over 300 miles fra en enkelt opladning af 80,7 kWh-batteriet.

Den baghjulstrukne i4 eDrive40-model yder 335 hk og fås i enten Sport- eller den eftertragtede M Sport-trim, mens M50-modellen med 536 hk er BMW’s første elbil, der får input fra producentens motorsportsafdeling M Division. Luftfjernelse er standard på alle modeller, og M50’s firehjulstræk og de adaptive M-dæmpere giver skarpere bilister større stabilitet på grænsen.

Med en startpris på omkring 52.000 £ er i4’eren dyrere at købe end en Tesla Model 3 eller Polestar 2, mens du skal bruge 12.000 £ ekstra for at prøve M50-modellens ydeevne. Men det er svært at benægte i4’erens tiltrækningskraft, når man sammenligner den med dens benzinsøskende: Den baghjulstrukne 430i Gran Coupe koster lidt over 50.000 £, men har mindre effekt end i4’eren (242 hk), en gennemsnitsøkonomi på 39 mpg og en CO2-udledning på 161 g/km. I4’eren er heller ikke så ringe at køre og er et godt argument for at skifte til batteridrift.