Undgå rygproblemer som nybagt mor

0
71
mor sidder med barn i stol

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Som nybagt mor kan man hurtigt glemme at passe på sig selv og sin krop i hverdagen. Det er dog utroligt vigtigt at være opmærksom på, hvor meget og hvordan man løfter i løbet af dagen. Ellers kan man hurtigt bruge mange timer i positioner, der på længere sigt kan give dårlig kropsholdning og rygproblemer.

Mange mødre oplever rygsmerter

Det er ikke ualmindeligt, at nybagte mødre oplever smerter i nakke, skuldre og lænd. Man kan nemt falde sammen i ryggen, når man ammer eller går rundt med barnet på armen. Nogle mødre får endda smerter i hænder og håndled. Derfor er det vigtigt at være opmærksom på sin kropsholdning i løbet af dagen, både når man står op og sidder ned.

Forebyg dårlig holdning og rygproblemer

Heldigvis kan man selv gøre meget for at forebygge den dårlige holdning, som leder til rygproblemerne. Først og fremmest handler det om at gøre det til en vane at stå, gå og sidde optimalt. Sid med ret ryg hver gang du ammer og gerne i en stol, der giver dig god støtte om lænden. Når du bærer rundt på dit barn, skal du rette ryggen og undgå at skubbe hoften frem. Hvis det bliver for hårdt for dig, bør du tage en pause, så du ikke overbelaster din ryg. Sørg også for at rette dig op ved puslebordet, og når du går tur med barnevognen.

Invester i holdningskorrigerende tøj

Hvis du generelt har tendens til at krumme ryggen og sidde eller stå i skadelige stillinger, kan det være en god ide at bruge holdningskorrigerende tøj som dette. Tøjet hjælper dig med at bevare en sund holdning, fordi det aktiverer rygmuskulaturen uden at pacificere eller fastlåse muskler og led. Du bliver mere bevidst om din egen kropsholdning og resultatet er en mere rank og naturlig positur.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here